MONITORING w Szkole Podstawowej nr 5

KLAUZULA INFORMACYJNA W ZWIĄZKU Z PRZETWARZANIEM DANYCH
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 5 IM. JÓZEFA WYBICKIEGO
W MIŃSKU MAZOWIECKIM

MONITORING

 

Realizując obowiązek prawny wynikający z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L z 04.05.2016 r., Nr 119, s.1) oraz ustawy z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018r. Poz. 1000), informujmy:

1. ADMINISTRATOREM danych osobowych pracowników jest Szkoła Podstawowa nr 5

im. Józefa Wybickiego z siedzibą w Mińsku Mazowieckim, ul. Małopolska 11, reprezentowana przez Dyrektora Ewę Szczerbę. Z administratorem można kontaktować się pisemnie na adres: ul. Małopolska 11, 05-300 Mińsk Mazowiecki, drogą e‑mailową pod adresem: sp5@post.pl  lub telefonicznie pod numerem 25 758 29 57.

2. INSPEKTOR OCHRONY DANYCH

Z inspektorem można kontaktować się drogą e‑mailową pod adresem iod@sp4mm.edu.pl
lub telefonicznie: 25 758 56 11 wew. 212

3. CELE PRZETWARZANIA

Administrator zbiera i przetwarza dane osobowe w celach:

– wypełniania obowiązku prawnego ciążącego na szkole w związku z zapewnieniem bezpieczeństwa uczniom i pracownikom oraz ochroną mienia, na podstawie art. 108a ustawy Prawo oświatowe (Dz.U. 2017 poz. 59 z dnia 14 grudnia 2016 r.);

­ przetwarzanie jest niezbędne do ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej na podstawie art. 6 pkt. 1 lit d RODO;

­ przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi na podstawie art. 6 pkt. 1 lit e RODO

4. OBSZAR MONITOROWANY

Monitoringiem wizyjnym objęte są obszary Szkoły Podstawowej nr 5 im. Józefa Wybickiego w Mińsku Mazowieckim przy ulicy Małopolskiej 11.

Przez obszar objęty monitoringiem wizyjnym rozumie się:

­ budynek szkoły (wejścia/wyjścia ze szkoły, korytarze, główna klatka schodowa);

­ obszar wokół szkoły (ciągi komunikacyjne, parking, plac zabaw, zewnętrzne boiska szkolne)

5. ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH

Odbiorcą danych zarejestrowanych przez system monitoringu wizyjnego mogą być: organy publiczne i służby porządkowe, osoby poszkodowane w sytuacjach zarejestrowanych przez system. Ponadto dane mogą być udostępnione jedynie w sytuacji gdy zwróci się o to uprawniony organ w ramach prowadzonego przez siebie postępowania (np. policja, prokuratura, sąd). Dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich, ani organizacji międzynarodowych.

6. OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH OSOBOWYCH

Dane osobowe będą przechowywane jedynie w okresie niezbędnym do spełnienia celu, dla którego zostały zebrane, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa ale nie dłuższym niż 30 dni.

7. PRAWA OSÓB, KTÓRYCH DANE DOTYCZĄ

W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych przysługują Państwu następujące uprawnienia:

a)      prawo dostępu do nagrań w uzasadnionych przypadkach;

b)      prawo do informacji nt. nagrania;

c)      prawo do usunięcia danych lub animizacji wizerunku;

d)     prawo do ograniczenia przetwarzania;

e)      W przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Należy pamiętać, iż ten tryb dotyczy wyłącznie zagadnienia zgodności z prawem przetwarzania danych osobowych.

8. ZAUTOMATYZOWANE PODEJMOWANIE DECYZJI I PROFILOWANIE

W trakcie przetwarzania danych nie dochodzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani do profilowania, o których mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO.

Jednocześnie informujemy, że Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 5 im. Józefa  Wybickiego
w Mińsku Mazowieckim, jako administrator danych, wdrożył odpowiednie środki techniczne
i organizacyjne, aby przetwarzanie odbywało się zgodnie z prawem.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 18 października 2018 21:05
Dokument wprowadzony do BIP przez: Danuta Solecka
Ilość wyświetleń: 576
18 października 2018 21:30 (Danuta Solecka) - Zmiana treści zakładki.
18 października 2018 21:29 (Danuta Solecka) - Zmiana treści zakładki.
18 października 2018 21:27 (Danuta Solecka) - Zmiana treści zakładki.
Zatrzymaj banner przewijany